سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اشتباهات رایج و نکات مهم در طراحی سایت

پس از خرید میزبان و دامنه مورد نظر برای پیکربندی وب سایت خود و نصب سیستم مدیریت محتوای مورد نیاز ، قدم بعدی که باید بردارید ، طراحی الگویی برای وب سایت خود است. هنگامی که یک کاربر وارد وب سایت شما می شود ، طراحی وب سایت شما اولین چیزی است که توجه او را به خود جلب می کند. یک طراحی وب سایت زیبا می تواند به کاربر احساس آرامش و آسایش دهد و آنها را برای مدت طولانی در وب سایت خود نگه دارد ، اما یک طراحی وب سایت نامرتب در نگاه اول باعث می شود کاربر وب سایت شما را متوقف کند و سایت اینترنتی. از طرف دیگر ، طراحی الگوی وب سایت تا حد زیادی به موضوع آن وب سایت بستگی دارد. به عنوان مثال ، برای درگاه شهر ساری ، الگویی باید طراحی شود که شامل علائم ساری (ساعت مربع و ...) باشد تا کاربر رابطه خوبی با درگاه شهر داشته باشد. تاسیس کردن.

1- رنگ:

هنگام طراحی سایت باید به انتخاب رنگ توجه کنید. موضوع سایتی که شما برای آن الگو طراحی می کنید چیست؟ سایتهایی که علمی و تحقیقاتی هستند و بیشتر مطالب و مقالات در مورد آنها مهم است ، باید یک رنگ بندی ساده داشته باشند. مانند متن سیاه با پس زمینه سفید. از آنجا که کاربر وقت زیادی را صرف خواندن مقالات در این سایت ها می کند ، با رنگ آمیزی ساده از خستگی چشم کاربر جلوگیری می شود.

اما هنگام طراحی سایت های فروشگاهی و خدماتی بهتر است از رنگ های شاد و روشن استفاده کنید. مخصوصاً برای دکمه ها و متن های خاص مشتری را فریب می دهد تا کلیک یا ثبت نام بیشتر کند. استفاده از رنگهای روشن باید فقط در قسمتهایی از سایت باشد که می خواهید توجه کاربر را به خود جلب کند و اگر در سراسر سایت از رنگهای روشن و با کنتراست بالا استفاده کنید باعث خستگی و نارضایتی کاربر از طراحی سایت شما خواهد شد.

2- اندازه و نوع قلم:

نکته مهم دیگر در طراحی سایت استفاده از فونت های خوانا با اندازه مناسب است. وقتی کاربری به صفحات سایت شما وارد می شود ، باید بتوانید به راحتی مطالب خود را بخوانید و نیازی به بزرگنمایی نداشته باشید و همچنین برای طراحی سایت خود قلم انتخاب کنید که با تمام مرورگرها سازگار باشد و به درستی نمایش داده شود.

اگر محتوای سایت شما خیلی کم یا زیاد باشد ، نتیجه آن عدم رضایت کاربر و خروج از سایت شما خواهد بود.

3- سرعت سایت:

یک قسمت بسیار مهم در طراحی وب سایت و همچنین سئو و بهینه سازی وب سایت مربوط به سرعت وب سایت شماست. قسمت اصلی سرعت سایت انتخاب میزبان مناسب و سپس استفاده از شبکه های توزیع محتوا یا CDN است.

بعد از این مراحل ، سایر مشکلات سایت شما مربوط به نوع طراحی و برنامه نویسی سایت است و باید در نظر بگیرید که در غیر این صورت ، هر چقدر هم که محتوای مفید و کاربردی ارائه دهید ، اما سایت کند باشد ، رتبه خوبی خواهید داشت. در نتایج جستجو جو نخواهید داشت. سرعت سایت یکی از مهمترین موارد در طراحی وب سایت است که باید همیشه مراقب آن باشید.

رعایت نکات زیر در هنگام توسعه سایت به شما در افزایش سرعت سایت کمک می کند:

حداقل استفاده از جاوا و CSS هنگام ایجاد وب سایت:

اگر هنگام توسعه سایت خود نیاز به استفاده از کد جاوا در سایت خود دارید ، سعی کنید این کد را به پایین صفحات سایت خود منتقل کنید تا هنگام بارگیری سایت بیش از حد بارگیری نکند.

همچنین ، هنگام نوشتن CSS هنگام طراحی سایت ، سعی کنید همه متغیرها را در یک یا دو فایل قرار دهید و از ایجاد چندین پرونده CSS برای قسمت های مختلف سایت خودداری کنید ، زیرا این امر باعث کندی سایت می شود.

استفاده استاندارد از چندرسانه ای در توسعه وب سایت:

طبیعتاً در کلیه طراحی های وب سایت از تصاویر و حتی فیلم ها برای روشن شدن موضوع و انتقال بهتر مطالب به کاربر استفاده می شود. اما این کاربرد باید استاندارد باشد. اگر از ویدیوها در مقاله های خود استفاده می کنید ، سعی کنید اندازه مناسب را برای بارگذاری سریعتر انتخاب کنید و همچنین اندازه تصاویر سایت را تا حد ممکن کاهش دهید.

سعی کنید مواد چندرسانه ای مورد استفاده در توسعه سایت را بر روی میزبان خود قرار دهید و به منابع خارجی پیوند ندهید. به عنوان مثال ، شما یک تصویر را در مقاله خود قرار داده اید ، اما این تصویر در یک میزبان متفاوت است و شما فقط آن را به سایت خود پیوند داده اید.

بنابراین ، هر بار که کاربر بخواهد این مقاله را بخواند ، باید فایل تصویر را از سایت دیگری بارگیری کند و اگر آن سایت در دسترس نباشد ، مرورگر زمان زیادی را برای بارگیری تصویر صرف می کند و در نتیجه سرعت سایت شما کاهش قابل توجهی می یابد. به همین دلیل ، همیشه سعی کنید هنگام توسعه یک سایت بر روی میزبان خود ، تمام مطالب و پرونده های سایت را میزبانی کنید.

4- تصویر:

هیچ کاربری دوست ندارد وب سایت های خشک و بی رحم ببیند. در بخشهای مختلف وب سایت از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. این در طراحی سایت بسیار مهم است ، زیرا استفاده از تصاویر قوانین خاص خود را دارد.

 تصاویری که هنگام طراحی وب سایت مورد استفاده قرار می گیرند باید با دقت انتخاب شوند و اندازه آنها باید کوچک باشد تا از کند شدن وب سایت جلوگیری شود. لطفا توجه داشته باشید که سرعت وب سایت عامل مهمی در سئو و بهینه سازی وب سایت است و شما باید از ابتدای طراحی وب سایت تمام جوانب را در نظر بگیرید.

 اندازه تصویر باید متناسب با محتوای شما انتخاب شود. برای یک مقاله ، یک تصویر با اندازه متوسط ??(600x400) کافی است. برای منو و آرم سایت ، لطفاً هنگام طراحی سایت از تصویر کوچکتر استفاده کنید. استفاده از تصاویر با محتوای بیش از حد بزرگ باعث سنگین شدن صفحات سایت و در نتیجه کاهش سرعت بارگذاری سایت خواهد شد.

اگر مقاله طولانی می نویسید ، حتماً از یک یا چند تصویر مرتبط در طراحی وب سایت خود استفاده کنید ، زیرا این تصاویر برای خواننده متنوع و آسان هستند و درک مطلب را برای او آسان می کنند. تصاویر مرتبط و مرتبط گاهی اوقات می توانند به کاربران در درک توصیفات و متن چند خطی کمک کنند. استفاده از تصویر مناسب روی موضوع یکی دیگر از جنبه های مهم طراحی وب سایت است.

5- مسئول:

تعداد کاربران مرور وب از طریق تلفن های هوشمند روز به روز در حال افزایش است. بنابراین این یک سایت موفق است که می تواند در تمام دستگاه ها نمایش داده شود. اکنون این دستگاه می تواند یک تلفن همراه یا تبلت و حتی یک تلویزیون هوشمند باشد. طراحی سایت شما باید متناسب با اندازه صفحه باشد.

منوها و تصاویر سایت باید بدون مشکل در دستگاه های مختلف نمایش داده شود و کاربر برای پیمایش در سایت شما نیازی به پیمایش در جهات مختلف ندارد. در تلفن های همراه ، اندازه قلم نیز باید زیاد باشد تا خوانایی آن از بین نرود. این نکات باید در مراحل مشابه طراحی سایت در نظر گرفته و اجرا شوند.

مواردی که در این مقاله خوانده اید بخشی از نکات مهم در طراحی سایت است که باید رعایت کنید و با توجه به آنها می توانید سایت را طوری طراحی کنید که پاسخگوی نیاز همه کاربران باشد و کاربر اولین کاربر باشد در سفر با دیدن این موضوع مجذوب شوید. مخاطب همیشگی خود شوید.