سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت خش دار شدن کابینت هایگلاس چیست؟

خش گیری کابینت های گلاس برای خانم های خانه دار یک چالش بزرگ است. کابینت های گلاس به علت داشتن یک سطح براق مستعدد دریافت انواع خش و لکه است و از همین رو بسیاری از افرادی که قصد خرید کابینت هایگلاس را دارند به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد خش و در نهایت پاک کردن آن هستند.

 

داستان خش و تغییر رنگ گاهی اوقات به حدی شدید است که کار از تمیزکاری و پاک کردن می گذرد و افراد به فکر تعویض کابینت می افتند. از همین رو در این مقاله از سامان چوب قصد داریم به صورت جامع در مورد این چالش با شما صحبت نماییم.

 

علت خش دار شدن کابینت هایگلاس چیست؟

کابینت هایگلاس همانطور که می دانید به داشتن سطح صاف، براق و شفاف معروف است و همین مساله دلیل محبوبیت آن است. از سویی دیگر همین ویژگی خاص باعث می شود که؛ لکه ها، خط و خش را به وضوح نمایش دهد.

 

درست است که اصلی ترین عامل ایجاد لکه و خش همین سطح صاف و براق است؛ اما دلایل دیگری نیز باعث ایجاد این مساله می شوند مانند:

کاهش مقاومت روکش کابینت های گلاس

سطح کابینت های گلاس با نوعی روکش پلاستیک به نام پلکسی گلاس که جنس نازک و شفافی دارد؛ پوشیده شده است. البته که این روکش در برابر خط و خش و اشیاء تیز دارای مقاومت کمی است و از همین رو ممکن است که راحتتر دچار خراشی شود و شما باید بیشتر از آنها مراقبت کنید.

 

فرسودگی روکش کابینت‌ های گلاس در طول زمان

با گذشت زمان روکش کابینت هایگلاس فرسوده شده و اثرات خش و لکه به خوبی و با وضوح بیشتر نمایان می شود. در صورتی که مدت زمان زیادی است که کابینت هایگلاس را در آشپزخانه خود دارید؛ پس به احتمال زیاد خش‌ پذیری آنها بیشتر است.

 

برخورد اجسام تیز با کابینت هایگلاس

آشپزخانه پر است از لوازم تیز و برنده مانند چاقو. وارد شدن ضربه با چاقو و سایر لوازم نوک تیز به کابینت، منجر به ایجاد خط و خش روی سطح کابینت می‌ شود. بنابراین، اگر مراقب نباشید و سطح کابینت‌ های گلاس شما با اشیاء تیز برخورد کند، به سرعت خراب می‌ شود.

 

استفاده از روش‌ های نامناسب برای تمیز کردن

تمیز کردن کابینت های گلاس دارای اصول و قواعد خاصی است. استفاده از مواد شوینده سنگین یا سفید کننده به همراه دستمال زبر، اصلا توصیه نمی شود و باعث ایجاد خط و خش بر روی کابینت می گردد.

 

خش گیر کابینت های گلاس

 

چگونه مانع از بروز خط و خش در کابینت هایگلاس شویم؟

برای جلوگیری از بروز خط و خش در کابینت‌ های گلاس، می‌ توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

 

استفاده از یک پوشش محافظ

افزودن یک پوشش محافظ به سطح کابینت‌ های گلاس می‌ تواند از ایجاد خط و خش و ضربات محافظت کند. این پوشش را می‌ توانید خودتان جداگانه تهیه و نصب کنید و یا اینکه از کابینت ساز بخواهید بعد از نصب کابینت ها، پوشش محافظ را نیز برایتان قرار دهد.

https://samanchoob.com/remove-high-gloss-cabinet-scratche/